1. LA METÀFORA TUTORIAL: L'ORDINADOR COM A TUTOR.
En aquest cas, l'ordinador actua com a tutor de l'alumne. A través d'un programa com per exemple el ZonaClic, l'alumne aprèn algun concepte en concret, com per exemple l'utillatge de química, que és el cas que hem utilitzat en la sessió de classe.
2. LA METÀFORA DE LA CONSTRUCCIÓ: L'ORDINADOR COM A ALUMNE.
En aquesta metàfora, l'ordinador segueix les instruccions que li dóna l'alumne per assolir un objectiu plantejat pel mestre anteriorment. Un exemple és la utilització del programa Logo on l'alumne a de guiar a una tortuga donant-li ordres a partir d'un vocabulari concret.
En aquesta metàfora, l'ordinador segueix les instruccions que li dóna l'alumne per assolir un objectiu plantejat pel mestre anteriorment. Un exemple és la utilització del programa Logo on l'alumne a de guiar a una tortuga donant-li ordres a partir d'un vocabulari concret.
3. LA METÀFORA DEL LABORATORI: L'ORDINADOR COM A SIMULADOR.
En aquest cas l'alumne ha de resoldre unes situacions que li proposa l'ordinador i el grau de llibertat que té l'alumne per fer-ho és limitat pel programa. Un exemple d'aquest cas és el Crayon Physics.
4. LA METÀFORA DE LA CAIXA D'EINES: L'ORDINADOR COM A EINA.
L'ordinador és una eina per l'alumne. Aquest és el cas del Microsoft Word, que permet escriure en l'ordinador com si ho fèssim en un paper.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada